Αποκαλύφθηκε το πρόσωπο του Φαραώ Αμνεχοτέπ Α΄ που θεοποιήθηκε μετά τον θάνατο του

Πριν από δύο χρόνια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής την καθηγήτρια ακτινολογίας του Πανεπιστημίου του Καΐρου Σαχάρ Σαλίμ και τον διάσημο αιγυπτιολόγο και πρώην υπουργό αρχαιοτήτων της Αιγύπτου Ζάχι Χαουάς κατάφερε να δει το εσωτερικό της μούμιας του Φαραώ Αμενχοτέπ Α’ χωρίς να την αγγίξει κανείς.

Χρησιμοποιώντας σύγχρονα τεχνολογικά μέσα οι ερευνητές δεν έκαναν καμία επεμβατική ενέργεια και δεν ξετύλιξαν τους επιδέσμους της μούμιας ούτε αφαίρεσαν τη μάσκα του προσώπου. Πραγματοποίησαν μια τρισδιάστατη ηλεκτρονική τομογραφία η οποία αποκάλυψε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για τον Αμενχοτέπ Α’ που ήταν Φαραώ της Αιγύπτου στο χρονικό διάστημα 1526-1506 π.Χ.

Είχε ύψος 1,69, υγιή οδοντοστοιχία ενώ όπως φαίνεται είχε κάνει περιτομή. Δεν βρέθηκαν κάποια στοιχεία (πληγές, ζημιές σε οστά κ.α.) που να υποδεικνύουν μια πιθανή αιτία θανάτου. Βρέθηκαν όμως κάποια τραύματα στη σορό τα οποία σύμφωνα με τους ερευνητές προκλήθηκαν από κάποιους που προσπάθησαν να συλήσουν τον τάφο και τη μούμια γεγονός που οδήγησε στην απόφαση να μετακινηθεί η μούμια σε άλλο μέρος από την αρχική τοποθεσία ταφής η οποία δεν έχει διαπιστωθεί ποια ήταν αν και πιστεύεται ότι ήταν ο πρώτος Φαραώ που τάφηκε στη Κοιλάδα των Βασιλέων όπου τάφηκαν σχεδόν όλοι οι Φαραώ από τη 18η, την 19η και την 20η δυναστεία. Ο Αμνεχοτέπ Α’ θεοποιήθηκε ως προστάτης θεός της Deir el-Medina.

πηγή φωτό. (Cicero Moraes)

Τη σκυτάλη πήρε ο Βραζιλιάνος γραφίστας Σίσερο Μοράες που ειδικεύεται στις 3D απεικονίσεις έχει γίνει διάσημος αφού τελευταία χρόνια ερευνητικές ομάδες ζητούν τη βοήθεια του στην οπτική απεικόνιση ανθρώπων που ζούσαν στο κοντινότερο ή και πολύ μακρινό παρελθόν από τα απολιθώματα τους που έχουν εντοπιστεί. Ο Μοράες οργανώνει και ο ίδιος ερευνητικά πρότζεκτ με στόχο την ανασύνθεση του προσώπου ανθρώπων που έχουν γίνει διάσημοι και αποτελούν ιστορικά πρόσωπα για κάποιο λόγο και δεν είχαμε μέχρι σήμερα κάποια ικανοποιητική οπτική τους αναπαράσταση.

Χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές μεθόδους απεικόνισης ο Μοράες πραγματοποίησε ανασύνθεση του προσώπου του Αμενχοτέπ Α’. «Διασταυρώνοντας τα δεδομένα από όλες τις προβολές, δημιουργήσαμε την τελική προτομή και τη συμπληρώσαμε με ένα ένδυμα εκείνης της εποχής» ανέφερε ο Μοράες ο οποίο παρατήρησε πώς το πρόσωπο του Φαραώ δεν ταιριάζει με τη  μορφή που έχει απεικονιστεί σε αγάλματα και τοιχογραφίες.

Naftemporiki.gr

Πηγή