Οι αποκαλύψεις για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς συνεχίζονται, καθώς αν είχαν ακολουθηθεί οι οδηγίες θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία.
Στον σταθμό της Λάρισας είχε αναρτηθεί ένα τηλεγραφικό φύλλο που ζητούσε από τους σταθμάρχες να κάνουν κάποια πράγματα κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους, όπως αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος ο Βασίλης Λαμπρόπουλος.
Συγκεκριμένα οι οδηγίες έγραφαν χαρακτηριστικά.
1. Τα τηλεγραφήματα να γράφονται στο βιβλίο τηλ/των καθαρά και ευανάγνωστα.
2. Τα τηλεγραφήματα μεσώ Ρ/Τα να να δίνονται καθαρά και να γίνεται η ανταλλαγή μεταξύ Σταθμάρχη και Μηχανοδηγού.
Εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, τόσο ο προφυλακισμένος σταθμάρχης όσο και οι προηγούμενοι στη βάρδια συνάδελφοί του, δεν έκαναν τίποτα από αυτά.
Η ημερομηνία κατά την οποία απεστάλη το έγγραφο, είναι το διάστημα στο οποίο η τηλεδιοίκηση δε λειτουργούσε, εξαιτίας της καταστροφικής πυρκαγιάς του 2019.
Μάλιστα, για επιπλέον δικλίδα ασφαλείας, υπήρχε η εντολή να υπογράφουν το δρομολόγιο τόσο ο οδηγός της αμαξοστοιχίας όσο και ο προϊστάμενος του συρμού.
Αργεί η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του μηχανοδηγού του Intercity
Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία της άρσης του απορρήτου του κινητού τηλεφώνου του μηχανοδηγού του Intercity 62, ο οποίος, όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το MEGA, προσπάθησε να επικοινωνήσει με συναδέλφους του, οδηγούς εμπορευματικών αμαξοστοιχιών που έκαναν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν κατάλαβε ότι βρισκόταν σε λάθος γραμμή.
Η διαδικασία ωστόσο αναμένεται να καθυστερήσει μετά την αυστηροποίηση, υπό την σκιά των υποκλοπών, του νομοθετικού πλαισίου για το απόρρητο των επικοινωνιών.
Χρήστος Ρετσίνας: «Μέχρι το 2012 δούλευε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση Λάρισας»
Τι αναφέρει ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας & Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση.
Ο Χρήστος Ρετσίνας, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας & Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μίλησε στο Νίκο Ευαγγελάτο και στο «LIVE NEWS» για το τι συμβαίνει με τη τηλεδιοίκηση και από πότε έχει να λειτουργήσει.
«Μέχρι το 2012 δούλευε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση Λάρισας – Κατερίνης. Από εκεί και πέρα, υπήρξαν βανδαλισμοί και πυρκαγιά που κατέστρεψε το σύστημα. Μπορεί να κάνει μεμονωμένες αλλαγές και όχι τηλεδιοίκηση. Και μετά το 2019 ήρθε η φωτιά στο εργοστάσιο ζάχαρης και εκεί τελείωσε εντελώς», είπε αρχικά
«’Ήταν άλλος ο πίνακας, πιο μεγάλος και ήταν ο κεντρικός τηλεδιοικητής αλλά ουσιαστικά είχε βγει εκτός. Από το 2015 μπορούσε να κάνει μόνο μεμονωμένα πράγματα», πρόσθεσε.
To άρθρο Έγγραφο ντοκουμέντο από το σταθμαρχείο της Λάρισας – Τι έπρεπε να κάνουν όσοι ήταν βάρδια δημοσιεύτηκε στο NewsIT .