Δύο τρένα λίγο έλειψε να συγκρουστούν στις Αχαρνές, με τα όσα αποκαλύπτονται να βάζουν σε σκέψεις, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Αμαξοστοιχία παραβίασε το κόκκινο και παραλίγον να πέσει πάνω στο «ασημένιο βέλος», που βρισκόταν μπροστά…
Τα τραγικά λάθη και οι εγκληματικές παραλείψεις φαίνεται πως συνεχίζονται, ακόμη και ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Στις Αχαρνές, όπως αποκαλύπτεται, δύο τρένα έφτασαν στα πρόθυρα σύγκρουσης, επειδή η μία αμαξοστοιχία παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη. Τα ουρλιαχτά που ακούγονταν από ασύρματο και οι μαρτυρίες των εμπλεκομένων στη συνέχεια, επιβεβαίωσαν μια σειρά από φόβους και σκέψεις. Οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν στο ίδιο ρεύμα και όπως φαίνεται από καθαρή τύχη δεν σημειώθηκε μια νέα τραγωδία.
Σύμφωνα με σημερινή αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα», το συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις της χώρας.
Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, πριν οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.
Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.
Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.
To άρθρο Αδιανόητο μπάχαλο και παραλίγο νέα Τέμπη τα Χριστούγεννα – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση δύο τρένων στις Αχαρνές δημοσιεύτηκε στο NewsIT .