Η επιλογή της Bella Hadid να διαφημίσει ένα ζευγάρι παπούτσια της Adidas προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στο Ισραήλ, αναγκάζοντας τη μεγάλη εταιρεία να ζητήσει συγγνώμη.
Όλα ξεκίνησα όταν η Adidas ξεκίνησε μια καμπάνια ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού το 2024, χρησιμοποιώντας το μοντέλο Bella Hadid για να προωθήσει την ρετρό μάρκα παπουτσιών της SL 72. Ωστόσο, τα παπούτσια αυτά πρωτοεμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Μονάχου το 1972, όπου Παλαιστίνιοι τρομοκράτες σφαγίασαν 11 αθλητές του Ισραήλ.
Η επιλογή του μοντέλου προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, καθώς η Μπέλα Χαντίτ έχει καταγωγή από την Παλαιστίνη (ο πατέρας της είναι Παλαιστίνιος).
Το Ισραήλ έγραψε σε επίσημους λογαριασμούς του στο Twitter: «Πρόσφατα ξεκίνησε μια νέα καμπάνια για τα παπούτσια για να αναδείξουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου το 1972. Έντεκα Ισραηλινοί δολοφονήθηκαν από Παλαιστίνιους τρομοκράτες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Μονάχου. Μαντέψτε ποιο είναι το πρόσωπο της καμπάνιας τους; Η Bella Hadid, ένα μισό παλαιστίνιο μοντέλο που έχει ιστορία στη διάδοση του αντισημιτισμού και στην έκκληση για βία κατά των Ισραηλινών και των Εβραίων. Αυτή και ο πατέρας της συχνά προωθούν συκοφαντίες αίματος και αντισημιτικές συνωμοσίες κατά των Εβραίων».
.@Adidas recently launched a new campaign for their shoes to highlight the 1972 Munich Olympics.
Eleven Israelis were murdered by Palestinian terrorists during the Munich Olympics.
Guess who the face of their campaign is? Bella Hadid, a half-Palestinian model who has a history… pic.twitter.com/IgdGq2OLmd
— Israel ישראל (@Israel) July 18, 2024
Μάλιστα, η Adidas αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη και είπε στο Jewish News ότι θα αναθεωρήσει την υπόλοιπη καμπάνια για το αθλητικό παπούτσι.
«Γνωρίζουμε ότι έχουν γίνει διασυνδέσεις με τραγικά ιστορικά γεγονότα – αν και αυτά είναι εντελώς ακούσια – και ζητάμε συγγνώμη για οποιαδήποτε αναστάτωση ή στενοχώρια προκλήθηκε», είπε ο εκπρόσωπος της Adidas, Stefan Pursche στη Washington Times.
«Ως αποτέλεσμα, αναθεωρούμε το υπόλοιπο της εκστρατείας. Πιστεύουμε στον αθλητισμό ως ενοποιητική δύναμη σε όλο τον κόσμο και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για την υπεράσπιση της διαφορετικότητας και της ισότητας σε ό,τι κάνουμε».
To άρθρο Η Μπέλα Χαντίτ και η Adidas εξόργισαν το Ισραήλ: Η διαφημιστική καμπάνια που κατέληξε σε φιάσκο δημοσιεύτηκε στο NewsIT .