Ας δούμε λοιπόν ποιες ταινίες, ποιοι σκηνοθέτες και ποιοι ηθοποιοί θα κονταροχτυπηθούν απόψε μέχρι τελικής πτώσης με την ελπίδα να κόψουν πρώτα το νήμα της πιο λαμπρής διεθνούς κινηματογραφικής κούρσας.
Για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας η επικράτηση της πολυσυζητημένης σάτιρας υπερηρώων των Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ, «Τα πάντα όλα», που είναι υποψήφια σε 11 συνολικά κατηγορίες, θεωρείται σχεδόν βέβαιη. Και αυτό γιατί αποτελεί την διαφορετική, τη νεωτεριστική φετινή πρόταση, στοιχείο το οποίο η Ακαδημία των Όσκαρ έχει δείξει, επανειλημμένα, πως επιβραβεύει.
Η μοναδική ταινία που θα μπορούσε, ίσως, να απειλήσει, κάπως, την ασιατική επέλαση στο Χόλιγουντ είναι το «Ουδέν νεότερον από το δυτικό μέτωπο» του Έντουαρντ Μπέργκερ, η μεγάλη παραγωγή του Netfix, που βασίζεται στο ομώνυμο πολεμικό μυθιστόρημα του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ και μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη το 1930, από τον Lewis Milestone, καταφέρνοντας, τότε, να αποσπάσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Λέτε να το ξανακάνει;
Και στην κατηγορία της Καλύτερης Σκηνοθεσίας, όμως, το αποτέλεσμα μοιάζει, λίγο – πολύ, προδιαγεγραμμένο με τους σκηνοθέτες του «Τα πάντα όλα», Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ, να επικρατούν του παλιού και ήδη βραβευμένου από την Ακαδημία Στίβεν Σπίλμπεργκ, που συμμετέχει με την αυτοβιογραφική ταινία του «The Fabelmans» αλλά και του Τοντ Φιλντ, σκηνοθέτη της εξαιρετικής ταινίας «Tar» με πρωταγωνίστρια την διαχρονικά μοναδική Κέιτ Μπλάνσετ.
Η οποία Κέιτ Μπλάνσετ θεωρούνταν βέβαιο ότι θα έχει μια θέση ανάμεσα στις ηθοποιούς που θα διεκδικήσουν φέτος το Όσκαρ Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου από τις πρώτες κιόλας φωτογραφίες της ως μαέστρου, που κυκλοφόρησαν πριν ακόμη η ταινία να βγει στις αίθουσες.
Παρότι, ωστόσο, ο συγκεκριμένος ρόλος αποτελεί μια από τις κορυφαίες ερμηνείες της λαμπρής καριέρας της, οι πιθανότητες να χάσει φέτος το Όσκαρ από την επίσης εξαιρετική Μισέλ Γέο, η οποία υπηρέτησε με μεγάλη επιτυχία τον δύσκολο, πολυπρόσωπο και αχαλίνωτο ρόλο που της ανατέθηκε στο «Τα πάντα όλα», είναι πολλές. Κι αν τελικά η τελευταία επικρατήσει, θα μείνει στην ιστορία ως η πρώτη Ασιάτισσα που κερδίζει το Όσκαρ στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Όσον αφορά στον Α’ Ανδρικό Ρόλο, εδώ, έχουμε μια αγωνία παραπάνω. Όλα δείχνουν πως το μεγάλο φαβορί είναι ο Μπρένταν Φρέιζερ, ο οποίος έγινε κυριολεκτικά αγνώριστος και με δεκάδες κιλά παραπάνω προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στη «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι. Παρόλα αυτά, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει την εξαιρετική κινηματογραφική μεταμόρφωση του Όστιν Μπάτλερ σε «Elvis», στην ομώνυμη βιογραφική ταινία Μπαζ Λούρμαν.
Κάπου ανάμεσά τους βέβαια υπάρχει και ο Κόλιν Φάρεν που ξεχώρισε για την ερμηνεία του στα «Πνεύματα του Ινισέριν», ο οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πολύ καλούς ηθοποιούς που η Ακαδημία «χρωστάει» ένα Όσκαρ. Είναι άραγε αυτή η κατάλληλη χρονιά για να του το δώσει;
Η εν λόγω ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα, πάντως, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Κόλιν Φάρελ, είναι υποψήφια σε εννέα διαφορετικές κατηγορίες με τις περισσότερες πιθανότητες να συγκεντρώνονται στο να αποσπάσει, τελικά, το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Αν δεν το πάρει, και αυτό, το σαρωτικό «Τα πάντα όλα».
Αναστασία Κουκά
[Πηγή:]www.protothema.gr
Source link