Τότε που ξεκίνησαν την εντυπωσιακή εκ του αποτελέσματος καριέρα τους στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου κάνοντας unboxing. Δηλαδή παρουσιάζοντας προϊόντα τεχνολογίας του κουτιού, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά τους και περιγράφοντας τις δυνατότητές τους. Ακόμα κι αν κανείς δεν έχει την παραμικρή σχέση με την τεχνολογία -πράγμα σχεδόν απίθανο πια- ή τέλος πάντων δεν ανήκει στη φυλή των nerds ή των geeks, δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος στον πηγαίο, απροσποίητο και ειλικρινή τρόπο που ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούσαν από τότε αρχικά για τεχνολογία και gaming, αργότερα για σειρές και ταινίες.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:
Τα δίδυμα αδέλφια, 37 ετών σήμερα, από την Αριδαία έριξαν από την αρχή της διαδρομής τους στα ψηφιακά μέσα έναν σπόρο που ούτε οι ίδιοι είχαν αντιληφθεί πόσο βαθιές ρίζες θα αποκτούσε και πόσο ανθεκτικούς καρπούς θα απέφερε. Ποιος ήταν αυτός; Ο ίδιος ο εαυτός τους.
Η εβδομάδα που μας πέρασε σίγουρα θα καταγραφεί στην καριέρα των Unboxholics ως ένα ορόσημο. Οχι μόνο γιατί κυκλοφόρησαν το πρώτο τους μεγάλου μήκους φιλμ με τίτλο «Μην ανοίγεις την πόρτα», είδαν με άλλα λόγια τη σχεδόν χειρωνακτική δουλειά δύο ετών να προβάλλεται στη μεγάλη οθόνη, αλλά επειδή πέτυχαν να εξαργυρώσουν την απήχηση και τη δημοφιλία τους σε εισιτήρια στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας. Την πρώτη μέρα προβολής της η ταινία έκοψε 27.000 εισιτήρια, τα οποία αυξήθηκαν σε 81.666 για το πρώτο τετραήμερο.
Εκανε, με άλλα λόγια, δυναμικότερο άνοιγμα κι από τη «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα, η οποία στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα είχε απολογισμό 78.074 εισιτηρίων. Προπομπός του virality ήταν τα 15.000 εισιτήρια που είχαν προπωληθεί. Σε κάθε περίπτωση, την επιτυχία των Unboxholics μεγεθύνει ακόμα περισσότερο το γεγονός πως δεν μιλάμε για έμπειρους, γνωστούς και δικτυωμένους κινηματογραφιστές ή έστω για ανθρώπους που έχουν ανοιχτούς διαύλους με την εγχώρια showbiz, αλλά για μια ομάδα ανθρώπων -με σκληρό πυρήνα τα αδέλφια Καρπά- από την ελληνική περιφέρεια που κατάφερε να υλοποιήσει εκείνο που οραματίστηκε. Και μάλιστα με αξιώσεις.
1 εκατομμύριο followers
Ποιοι είναι όμως οι λαοπρόβλητοι στον κόσμο του Διαδικτύου Unboxholics με τους 1 εκατομμύριο συνδρομητές στο YouTube, οι οποίοι με το κινηματογραφικό ντεμπούτο τους έφτασαν να αναμετριούνται με τον χαρακτηρισμό του φαινομένου; Και που παρά τη δεδομένη δημοφιλία τους επιμένουν να διοχετεύουν την ενέργειά τους στη δημιουργία και όχι να τρέφουν με αυτή τη φιλαυτία, τον ναρκισσισμό και το σταριλίκι από το Temu, όπως συχνά συμβαίνει με τους αυτόχθονες influencers;
Η ιδέα για ένα κανάλι στο οποίο τα δύο αδέλφια θα παρουσίαζαν βίντεο με προϊόντα τεχνολογίας και gaming γεννήθηκε το 2012 σε μια ταβέρνα στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, την Αριδαία – η περιοχή εκτός από τους επιτυχημένους youtubers φημίζεται, όπως εκείνοι ορκίζονται, και για το φαγητό της. Φυσικά τότε οι δυο τους ούτε που τολμούσαν να ονειρευτούν πως εκείνη η αυθόρμητη απόφασή τους θα γινόταν το πρώτο βήμα για μια νέα καριέρα στον παράλληλο κόσμο του Iντερνετ. Μάλιστα θεωρούσαν πως το όνομα Unboxholics δεν θα λειτουργούσε ακριβώς ως διαβατήριο για την επιτυχία, λόγω της δυσκολίας στην προφορά του. Αλλά, είπαμε, οι αξιώσεις τους δεν ήταν ουρανομήκεις.
Μπορεί οι σημερινές (υπερ)παραγωγές τους να μη θυμίζουν σε τίποτα εκείνο το πρώτο οκτάλεπτο βίντεο που δημοσίευσαν τον Ιούλιο του 2012 με την παρουσίαση μιας κονσόλας Nintendo 3DS XL -δεν εμφανίζονταν καν οι ίδιοι σε αυτό-, ωστόσο από τότε έπειθαν ότι γνώριζαν για τι μιλούσαν. Κι αυτή είναι μια αρχή την οποία τηρούν με θρησκευτική ευλάβεια μέχρι και σήμερα και η οποία σίγουρα εκτιμάται από το μεγάλο και ετερόκλητο πια κοινό που τους παρακολουθεί. Τα πρώτα τους χρόνια δεν ήταν όσο εύκολα ή ανέφελα υποθέτει κανείς, κοιτώντας την κατοπινή πορεία τους.
Καταρχάς, υπήρχε ο γεωγραφικός περιορισμός. Εκείνοι ήταν δύο τύποι από τη Βόρεια Ελλάδα που έπρεπε να πείσουν τις εταιρείες να στείλουν σε εκείνους τα προϊόντα τους για παρουσίαση και κριτική. Κι εδώ που τα λέμε, δεν ανακάλυπταν και την Αμερική, αφού το unboxing υπήρξε διαχρονικά στάδιο εκκόλαψης κάθε influencer σε τέτοιον βαθμό ώστε κατά περιόδους φλέρταρε με την ανάδειξή του σε εθνικό μας σπορ. Οι αδελφοί Καρπά έπρεπε να αποδείξουν ότι ήταν καλύτεροι και πιο ενδιαφέροντες από τους άλλους, ότι άξιζαν τον κόπο και την προσοχή.
Σήμερα που προφανώς κάθε εταιρεία τεχνολογίας θα ήθελε (και μάλλον θα πλήρωνε) για να βρεθεί στο κανάλι τους, οι ίδιοι θυμούνται γελώντας -όχι μνησίκακα ή χαιρέκακα- τα πέτρινα χρόνια που όποιο τεχνολογικό θαύμα έφτανε στα χέρια τους έπρεπε αμέσως μετά να επιστραφεί στις εταιρείες. Δεν υπήρχαν δώρα ή καλοπιάσματα. Μόνο το ξενέρωμα, όπως το έχουν περιγράψει, που εύλογα νιώθει κάθε γκατζετόφιλος όταν του παίρνουν από τα χέρια του το νέο αγαπημένο του καινούριο «παιχνίδι».
Ωστόσο το αίσθημα της κοινότητας που κατάφεραν να καλλιεργήσουν ανάμεσα στους ίδιους και τους followers τους, το οποίο διατηρούν ακέραιο έως σήμερα, το γεγονός πως δεν καμώθηκαν κάτι άλλο από αυτό που είναι και βέβαια το γνήσιο ενδιαφέρον για το αντικείμενό τους ήταν συστατικά αρκετά για να αυξήσουν γεωμετρικά την αναγνωρισιμότητά τους και να κάμψουν τις πρώτες δυσκολίες, αλλά και για να ανεβάσουν τον πήχη των προδιαγραφών που οι ίδιοι έθεταν για τις επόμενες παραγωγές τους.
Θα μπορούσαν να έχουν αναπαυτεί στις δάφνες τους και να φυτοζωούν, όπως τόσοι άλλοι social media influencers κάνοντας giveways, προβάλλοντας τις αποψάρες τους και παίζοντας τους φωτεινούς παντογνώστες. Ωστόσο οι Unboxholics, οι οποίοι σήμερα αθροίζονται σε μια ομάδα περίπου 20 ατόμων με κοινές αναφορές και την ίδια αγάπη για το αντικείμενό τους, προτίμησαν να επενδύσουν ακόμα περισσότερο στην ιδέα που πρώτοι απ’ όλους πίστεψαν οι ίδιοι.
Εκτός από χρόνο και ενέργεια, επένδυσαν και χρήμα – αυτό που ξεκίνησαν να κερδίζουν μέσα από τα βίντεό τους. Ετσι, έφτασαν να διαθέτουν τεχνικό εξοπλισμό που τους επέτρεπε να εξελίξουν ακόμα περισσότερο τον πειραματισμό -τεχνικό και καλλιτεχνικό- με την εικόνα και τη δημιουργία βίντεο.
Παρουσίασαν τις πρώτες μικρού μήκους ταινίες τους («Lurking Near», «Πιόνια», «Πρόγευμα», «Αnna») ενώ τον Μάρτιο του 2019 είχαν έτοιμη μια μίνι σειρά πέντε επεισοδίων με τίτλο «Κουκλοθέατρο». Ηταν ένα παραπάνω από φιλόδοξο project, αφού τη συνέχεια της πλοκής διαμόρφωναν μέσα από τα σχόλια και τις προτάσεις τους οι followers της ομάδας, το οποίο αναπτέρωσε μια ιδέα που κάποτε έμοιαζε ουτοπική: τη δημιουργία μιας ταινίας μεγάλου μήκους που δεν θα κυκλοφορούσε μόνο στο κανάλι τους στο YouTube αλλά θα προβαλλόταν στους κινηματογράφους.
Το φιλμ
Το «Μην ανοίγεις την πόρτα», σε σενάριο και σκηνοθεσία Σάκη και Αλέξανδρου Καρπά, είναι ένα σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ 87 λεπτών με επίκεντρο δύο ήρωες, τους οποίους υποδύεται ο Σάκης Καρπάς και η ηθοποιός Φωτεινή Λεβογιάννη. «Μακριά από τον πολιτισμό, σε ένα παγωμένο δάσος στην αφιλόξενη πλαγιά ενός βουνού, μια ομάδα ερευνητών δέχεται επίθεση από μια απροσδιόριστη φιγούρα. Μοναδική διασωθείσα, μια νεαρή βιολόγος η οποία βρίσκει καταφύγιο στην απομονωμένη καλύβα ενός μυστήριου άντρα.
Μαζί θα ξεκινήσουν ένα αποκαλυπτικό ταξίδι στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής. Τι βρίσκεται άραγε στη σκοτεινή καρδιά του δάσους;» συνοψίζει την υπόθεση η επίσημη περιγραφή της ταινίας. Δεν πρόκειται όμως για μια ταινία τρόμου που με λίγο-πολύ αναμενόμενα για το είδος τρικ ή επιτηδευμένα ξαφνιάσματα και αιματοκυλίσματα προσπαθεί να εκβιάσει τον φόβο του θεατή. Αντιθέτως, είναι ένα εξόχως εσωτερικό φιλμ και, όπως έχουν εξηγήσει οι Unboxholics, περισσότερο τους ενδιαφέρει ο τρόμος που θα νιώσει κανείς με τις σκέψεις που θα κάνει μετά την παρακολούθηση του φιλμ. «Ο πραγματικός τρόμος είναι μέσα μας», συνηθίζει να λέει ο Σάκης Καρπάς.
Για την παραγωγή της ταινίας χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια, γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αλμωπία -συγκεκριμένα στο Μαύρο Δάσος, που θα μπορούσε να θεωρηθεί ο τρίτος πρωταγωνιστής του φιλμ- και για την υλοποίησή της εργάστηκε όχι κάποιο πολυπληθές συνεργείο, αλλά έξι άνθρωποι. Ναι, είναι το αποτέλεσμα μιας μικρής αλλά δεμένης ομάδας ανθρώπων με κοινό όραμα και κυρίως πίστη πως υπάρχει και λόγος και νόημα να πηγαίνει κανείς κόντρα στα προγνωστικά, κάνοντας τα πράγματα με τον δικό του τρόπο.
Η φιλοσοφία τους
Η αυτονομία και η αυτοδιάθεση, εξάλλου, είναι ζητήματα θεμελιώδη για τους Unboxholics. Και δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη απόδειξη για το παραπάνω από το γεγονός πως, μολονότι η τηλεόραση τους έχει φλερτάρει πολλές φορές, εκείνοι δεν βρίσκουν λόγο να αλλοιώσουν τον χαρακτήρα και την αισθητική του περιεχομένου που έχουν διαμορφώσει – αφήστε που δεν έχουν καμία όρεξη να εγκαταλείψουν το στρατηγείο τους στην Αριδαία, όπου από θέση ζουν και δημιουργούν. Ούτε και φαίνεται να τους ενδιαφέρει η χωρίς λόγο ή με το ζόρι δημοσιότητα. Κι αυτό είναι κάτι που απαιτεί ωριμότητα και νηφαλιότητα.
Δύο αρετές που τα δύο αδέλφια κατέχουν, αν λάβει κανείς υπόψη τη σύνδεση που κάνουν ανάμεσα στο πολυπληθές following και την ευθύνη που τους έχει προικοδοτήσει. «Ξέρετε, είναι μεγάλη ευθύνη να σε παρακολουθεί ένα τόσο μεγάλος μέρος του κόσμου και να πρέπει εσύ να εκφέρεις άποψη για την οποία ούτε ο ίδιος δεν είσαι σίγουρος αν είναι σωστή ή όχι. […] Καλό είναι να ξέρεις και να είσαι σίγουρος γι’ αυτό που θα πεις ή θα δείξεις», επισήμαναν σε πρόσφατη συνέντευξή τους στο κινηματογραφικό site flix.gr.
Την ευθύνη που αντιλαμβάνονται πως έχουν αναλάβει ως επιδραστικοί τη μαρτυρούν ακόμα πιο ανάγλυφα οι ανθρωπιστικές πρωτοβουλίες τους, όπως το κάλεσμα που απηύθυναν για συγκέντρωση χρημάτων για την υποστήριξη των πυρόπληκτων σε Βόρεια Εύβοια, Αττική, Πάτρα, Ρόδο και Αρχαία Ολυμπία το καλοκαίρι του 2021. Ηταν μία από τις (αρκετές) φορές που οι Unboxholics στράτευσαν τη δημοφιλία τους για το κοινό καλό συγκεντρώνοντας τελικά ένα ποσό ύψους 350.000 ευρώ, το οποίο ενίσχυσε τον ειδικό λογαριασμό του Ερυθρού Σταυρού.
Ναι, οι Unboxholics που κάνουν αυτές τις ημέρες ένα καινοφανές για τα ελληνικά δεδομένα πέρασμα από το YouTube στον κινηματογράφο είναι μ’ έναν τρόπο τα παιδιά της διπλανής πόρτας που μπορεί να κέρδισαν πολλά τα τελευταία 12 χρόνια, αλλά δεν έχασαν την αλήθεια, την ανθρωπιά και την αυθεντικότητά τους.
Κινεζικό δίκτυο απατεώνων μέσω e-shop: Πάνω από 22.500 ιστοσελίδες παραμένουν ενεργές
Πάτρα: Στη δημοσιότητα τα στοιχεία τεσσάρων συλληφθέντων που διακινούσαν ναρκωτικά σε ανηλίκους
Eurovision 2024: Το Twitter λάτρεψε Φουρέιρα, τρόμαξε με Ιρλανδία, απογοητεύτηκε με την παρουσίαση