Στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, Ηλέκτρα και Ορέστης εκδικούνται για το φόνο του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, πληρώνοντας το αίμα με αίμα. Βαθιά επηρεασμένος από την εποχή του (τέλη του 5ου αιώνα), που διακατέχεται από πνεύμα αμφισβήτησης, διερεύνησης και αποδόμησης, ο Σοφοκλής επιλέγει να αφηγηθεί τον μύθο των Ατρειδών μέσα από το υποκειμενικό βλέμμα της Ηλέκτρας. Ένα βλέμμα θρυμματισμένο από τον πόνο και το πένθος, που αντανακλά, μεγεθύνει και ενίοτε παραμορφώνει την πραγματικότητα που την περιβάλλει.
Πρόκειται για μία πραγματικότητα όντως ζοφερή. Ένα σύμπαν που βουλιάζει στη διαφθορά και την αδικία. Ένας κόσμος εντελώς αντιηρωικός όπου τα πάντα έχουν ανατραπεί και η τάξη των πραγμάτων έχει διασαλευτεί επικίνδυνα. Σε αυτόν τον κόσμο, η Ηλέκτρα επιλέγει να αποτελέσει το μοναδικό κύτταρο ζωντανής συνείδησης που δεν θα πάψει να καταγγέλλει στο διηνεκές την ανηθικότητα και την υποκρισία. Αρνείται να αποδεχθεί και να νομιμοποιήσει το φαύλο καθεστώς των σφετεριστών, και η φωνή της αποτελεί μια γενναία και δυναμική πράξη ενεργητικής αντίστασης που ενοχλεί διαρκώς και υπενθυμίζει ακατάπαυστα την ανάγκη για αποκατάσταση της φρικτής αδικίας.
Αυτή η εμμονική προσκόλληση στις αρχές και τα ιδανικά της, θα φθείρει αναμφισβήτητα και την ίδια. Ακινητοποιημένη στον χώρο και τον χρόνο, παλινδρομεί ανάμεσα στο αποτρόπαιο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον που καθυστερεί, χωρίς να μπορεί να κάνει ούτε ένα βήμα μπροστά. Διαδηλώνει τον πόνο της στα πρόθυρα του παλατιού, μεταμορφώνεται σε ζωντανή Ερινύα για τους εγκληματίες και προσδοκεί ανυπόμονα την έλευση του σωτήρα αδερφού. Ο πόνος, το πένθος και η ακόρεστη δίψα της για εκδίκηση μοιάζουν να δημιουργούν ένα τοπίο κινούμενης άμμου που σιγά-σιγά την καταπίνει, όμως εκείνη αδυνατεί να πράξει διαφορετικά. Απομονωμένη και αμετακίνητη, μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, μια ζωντανή νεκρή, αρνείται να συμβιβαστεί και να υποκύψει, έχοντας ως μοναδικό όπλο την φωνή, την αλήθεια και την πίστη της.
Το αινιγματικό και απροσδόκητο τέλος της τραγωδίας δεν προμηνύει κανένα ευτυχές τέλος, ούτε για την ηρωίδα ούτε για τα πάθη του οίκου της. Ο Σοφοκλής δεν παίρνει θέση για το θέμα της μητροκτονίας που απασχόλησε τόσο τον Αισχύλο, όσο και τον Ευριπίδη. Ως κινηματογραφιστής, εστιάζει τον φακό του στο πρόσωπο της Ηλέκτρας, που μετά τους άγριους πανηγυρισμούς για την ευόδωση του σχεδίου της εκδίκησης, παραμένει παράξενα σιωπηλή, μια κούφια μάσκα, που νιώθει κανείς πως δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ πια.
Η ταυτότητα της παράστασης:
Σκηνοθεσία ΛΙΛΛΥ ΜΕΛΕΜΕ
Μετάφραση ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΛΑΝΑΣ
Μουσική ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ
Σκηνικό ΜΙΚΑΕΛΑ ΛΙΑΚΑΤΑ
Κοστούμια ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ
Κίνηση ΚΙΚΗ ΜΠΑΚΑ
Φωτισμοί ΜΕΛΙΝΑ ΜΑΣΧΑ
Βοηθός σκηνοθέτη ΠΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ
Φωτογραφίες ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ
Επικοινωνία ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ
Δ/νση – Οργάνωση Παραγωγής ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ
Οργάνωση περιοδείας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΛΛΑ
Παραγωγή Ars Aeterna | Θέατρο του Νέου Κόσμου
Παίζουν: Ηλέκτρα ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, Ορέστης ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΙΟΥ, Κλυταιμνήστρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΟΥΤΑΦΗ, Παιδαγωγός ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ, Χρυσόθεμις ΕΡΙΕΤΤΑ ΜΑΝΟΥΡΗ, Αίγισθος ΔΑΥΙΔ ΜΑΛΤΕΖΕ, Πυλάδης ΠΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ
Χορός ΦΙΟΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΗΒΗ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΝΤΑΝΤΑΜΗ, ΔΑΝΑΗ ΠΟΛΙΤΗ, ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ ΡΕΓΚΟΥΚΟΥ, ΑΡΕΤΗ ΤΙΛΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ:
ΙΟΥΛΙΟΣ
ΤΡΙΤΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ ΠΑΠΑΓΟΣ | ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ ΒΥΡΩΝΑΣ | ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ | ΒΕΑΚΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ ΔΕΛΦΟΙ | ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΥΝΙΧΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ ΠΑΤΡΑ | ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑΝΝΕΝΑ | ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ
ΤΡΙΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑ | ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΑ | ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΟΥΡΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ ΒΟΛΟΣ | ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΛΟΥ «ΜΕΛΙΝΑ»
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ | ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑ | ΘΕΑΤΡΟ “ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ” (ΠΑΡΚΟ ΛΑΟΥ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ | ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΡΓΟΣ | ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΟΥΣ
ΤΡΙΤΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑ | ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑ | ΡΩΜΑΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΝΙΚΟΠΟΛΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΟΖΑΝΗ | ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑ | ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΛΑΥΡΙΟ | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ
ΤΡΙΤΗ 8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑ | ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗ | ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΗΛΙΔΑ | ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΑΙΓΙΟ | ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ “ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΑΣ”
ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ | 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ | ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
ΤΡΙΤΗ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ | ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟ | ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΩΦΙΛΗ-ΦΟΡΤΕΤΖΑ
ΠΕΜΠΤΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΧΑΝΙΑ | ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ
Τιμές εισιτηρίων: 20 € | 17 € (ανέργων, φοιτητικό, μαθητικό, άνω των 65, ΑΜΕΑ)
Ειδήσεις σήμερα:
Δις ισόβια ξανά στον λέκτορα του ΑΠΘ που σκότωσε με αρσενικό τη γυναίκα του και τη γιαγιά της
Η Ευρώπη Κοσμίδη το «τερμάτισε» για τον δήμο Αχαρνών: Δεν χρειάζεται δήμαρχο, αλλά… γυναίκα που να τον γουστάρει τρελά
Trannos: Η ανάρτηση για το πρόβλημα υγείας του – «Είμαι στην τελική ευθεία»