Η τραγουδίστρια του συγκροτήματος «Μπλε» κατέφθασε τη Δευτέρα στη Βουλή φορώντας μια ολόσωμη μαύρη φόρμα με αβυσσαλέο ντεκολτέ την οποία συνδύασε με ένα πράσινο, σατέν κιμονό. Μέσα σε λίγες ώρες τα social media πήραν φωτιά και τα αρνητικά σχόλια, αρκετά από τα οποία ξεπερνούσαν τα όρια καθώς ήταν άκρως υβριστικά και επιθετικά, έδιναν κι έπαιρναν.
Ανάμεσά τους και αυτό του Θάνου Τζήμερου το οποίο εκφράστηκε υπό μορφή γενικού ερωτήματος με συγκεκριμένο όμως αποδέχτη: «Η απορία είναι γενικότερη: μια γυναίκα που θέλει να την εκτιμούν για την προσωπικότητά της, το πνεύμα της, την καλλιέργειά της κ.λπ. γιατί βγάζει το μισό (ή και παραπάνω) βυζί σε κοινή θέα; Τι ακριβώς θέλει να εκφράσει; Σε ποιους απευθύνεται;»
Για να λάβει την παρακάτω απάντηση από την άμεσα ενδιαφερόμενη και εμφανώς ενοχλημένη Τζώρτζια Κεφαλά : «Κάποια στιγμή, αργά και βασανιστικά ίσως, ο κόσμος μέσα και έξω απ τη Βουλή, θα σταματήσει να υποκρίνεται. Ο καθένας θα κάνει το υπέροχο ταξίδι της ζωής του με τον τρόπο που επιθυμεί και θα ψάχνει τον εαυτό του χωρίς να κρίνει τους άλλους. Αυτόν τον κόσμο ονειρεύομαι. Το αν τα κίτρινα ξυρισμένα μαλλιά, το ντεκολτέ ή τα γυαλιά προσθέτουν ή αφαιρούν σοβαρότητα το αφήνω στα υπέροχα μυαλά σας».
Κάποια στιγμή, αργά και βασανιστικά ίσως, ο κόσμος μέσα και έξω απ τη Βουλή θα σταματήσει να υποκρίνεται. Ο καθένας θα κάνει το υπέροχο ταξίδι της ζωής του με τον τρόπο που επιθυμεί και θα ψάχνει τον εαυτό του χωρίς να κρίνει τους αλλους. Αυτόν τον κόσμο ονειρεύομαι. Το αν τα κίτρινα ξυρισμένα μαλλιά, το ντεκολτέ ή τα γυαλιά προσθέτουν ή αφαιρούν σοβαρότητα το αφήνω στα υπέροχα μυαλά σας.
#ΗδημοκρατιαΜετραει
#Βουλή #Υποκρισία
#Τζημερος
Georgia Mple KefalaPosted by Georgia Kefala on Monday, July 3, 2023
Η ίδια πάντως παραδέχτηκε, χθες, πως τα επιθετικά μηνύματα που έλαβε νωρίτερα, προέρχονταν από ψεύτικο λογαριασμό και όχι από τον ίδιο τον Θάνο Τζήμερο, όπως είχε καταγγείλει λίγες ώρες νωρίτερα.
Ποιες είναι όμως οι πραγματικές αιτίες πίσω από αυτές τις επιθέσεις; Το παραπάνω ερώτημα επιδέχεται διαφορετικών απαντήσεων που σχετίζονται άμεσα με το επίπεδο και την ιδεολογία των επικριτών. Υπάρχουν ανάμεσά τους εκείνοι που είναι διαχρονικά υπέρ της αυστηρής τήρησης του dress code, φανατικοί υπέρμαχοι της πολιτικής ορθότητας, άτομα που έχουν κάνει τη διαδικτυακή τοξικότητα καθημερινή τους συνήθεια, νεοσυντηρητικοί που απορρίπτουν οτιδήποτε ξεφεύγει από τα όρια του καθωσπρεπισμού αλλά και σεξιστές που δεν διστάζουν να χύνουν, συχνά – πυκνά, το επιθετικό δηλητήριό τους, φθάνοντας στο σημείο να δολοφονούν χαρακτήρες και να υποκινούν, σκοπίμως, μαζικές επιθέσεις εναντίον γυναικών.
Υπάρχει όμως και άλλη μια μερίδα κόσμου που απλώς βρήκε ασύμβατη τη συγκεκριμένη εμφάνιση της τόσο με το dress code της Βουλής όσο και με το ροκ, αντισυμβατικό λουκ με το οποίο την έχει συνδυάσει όλα αυτά τα χρόνια. Για πολλούς, η μαύρη ολόσωμη φόρμα με το βαθύ ντεκολτέ, παραπέμπει περισσότερο σε μπουζούκια παρά σε ροκάδικο.
Σε κάθε περίπτωση το γούστο είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό, το στυλ του κάθε ανθρώπου αυστηρά προσωπική υπόθεση και ο σχολιασμός της εικόνας όσων εκτίθενται στη δημοσιότητα, αναμενόμενος. Αρκεί τα σχόλια και η κριτική να μην λαμβάνουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις δημόσιων προσωπικών και χυδαίων επιθέσεων.
Οι αμφιλεγόμενες δηλώσεις της για τους «Σπαρτιάτες»
Η Τζώρτζια Κεφαλά, όμως, βρέθηκε, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ώρες, στο επίκεντρο, και για έναν ακόμη λόγο, σαφώς πιο σημαντικό και ουσιώδη από τις ενδυματολογικές της επιλογές. Κληθείσα να σχολιάσει το ακροδεξιό κόμμα «Σπαρτιάτες» δήλωσε, μεταξύ άλλων, πως «αντιπροσωπεύουν ένα κομμάτι της κοινωνίας, το οποίο θέλει να προχωρήσει λίγο πιο δυναμικά» και πως «δεν συμφωνεί με όλες τις θέσεις τους αλλά διαφωνεί με τις περισσότερες». Η λεκτική αυτή ασάφεια προκάλεσε, δικαίως, αντιδράσεις καθώς άφηνε να εννοηθεί πως υπάρχουν κάποιες ακροδεξιές θέσεις με τις οποίες συμφωνεί. Εξ ου και αναγκάστηκε να προβεί σε δημόσιες διευκρινήσεις, διαβεβαιώνοντας, μέσω ανάρτησής της στο Facebook, πως σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζει τους «Σπαρτιάτες»: «Επειδή έχει γίνει ένας απίστευτος μύλος επιθέσεων, στηρίξεων και αντιπαραθέσεων στις οποίες δεν μπορώ να απαντήσω επειδή βρίσκομαι σε ψηφοφορία στη Βουλή, να σας πω ρητά και κάθετα πως φυσικά και δεν υποστηρίζω το κόμμα των Σπαρτιατών! Πως θα μπορούσα άλλωστε να στηρίξω κάτι που από θέση, φύση, άποψη ,είναι εντελώς αντίθετο με τα πιστεύω και τη στάση ζωής μου όλα αυτά τα χρόνια! Αντί όμως να χρησιμοποιώ τους γνωστούς αφορισμούς που βάζουν όλοι ως καραμέλα στο στόμα, αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που σπρώχνει μια ομάδα ανθρώπων να τους ψηφίζει. Το ότι είναι ανιστόρητοι όπως θέλουν να τους προσάπτουν; Το ότι είναι αμόρφωτοι; Κομπλεξικοί; Μαθαίνουν 3 λέξεις Ελληνικά και μετά είναι απόγονοι του Λεωνίδα; Σας αρκούν σαν απαντήσεις αυτά, και μετά κοιμόσαστε ήσυχοι που διαφοροποιήσατε τον εαυτό σας και τη θέση σας; Το θέμα είναι να καταλάβουμε τον μηχανισμό που οδηγεί στο φασισμό. Έτσι θα νικηθεί.»
Το παραπάνω συμβάν, πάντως, αποδεικνύει περίτρανα, για πολλοστή φορά, πως για να εκφέρει κάποιος δημόσια πολιτικό λόγο δεν αρκεί να είναι επιτυχημένος στον χώρο του αλλά απαιτούνται γνώσεις, γλωσσική επάρκεια και εμπειρία. Διαφορετικά, είναι πολύ εύκολο να υποπέσει σε επικίνδυνες αστοχίες.
Μια ροκ περσόνα στη σκηνή και στη ζωή
«Δεν υπάρχει ροκόμετρο, ευτυχώς, αλλά νομίζω πως ροκ είναι η διάθεση για ανατροπή, για αλλαγή, για δοκιμή, πάτημα στο κενό και ρίσκο» έχει δηλώσει η 52χρονη σήμερα και μητέρα δύο αγοριών, Τζώρτζια Κεφαλά η οποία έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό, κάπου εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 ως η τραγουδίστρια του συγκροτήματος «Μπλε».
Όσοι πάντως τη γνώριζαν από μικρή, δεν φαντάζονταν ότι το ήσυχο, γλυκό και μοναχικό αυτό κορίτσι, κόρη θυρωρών μιας πολυκατοικίας στο Κολωνάκι, θα μεταμορφωνόταν, μέσα σε λίγα χρόνια, σε μια δυναμική γυναίκα που θα διεκδικούσε με πάθος όλα όσα ήθελε για τη ζωή της. Ίσως να μην είχαν υπολογίσει πως οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς της, ο αγώνας για το μεροκάματο από τα 15 της χρόνια αλλά και ο σταθερά υποστηρικτικός χαρακτήρας του πατέρα της, ο οποίος δεν έβαζε ποτέ εμπόδια τα όνειρά της, ήταν δυνατά θεμέλια για το «χτίσιμο» μιας ανεξάρτητης και ισχυρής προσωπικότητας.
Η πρώτη της επαφή με τις τέχνες ήρθε μέσω του κλασικού χορού με τον οποίο ασχολήθηκε στα εφηβικά της χρόνια. Το 1992, ανταποκρινόμενη σε μια αγγελία, θα βρεθεί σε ένα κάστινγκ για την ροκ όπερα της Άννας Βίσση και του Νίκου Καρβέλα «Δαίμονες». Την πήραν ως χορεύτρια η Άννα Βίσση, ωστόσο, αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα της φωνή της, θα την συμβουλεύσει να ασχοληθεί και με το τραγούδι. Η ίδια έχει ήδη μυηθεί στις μουσικές επαναστάσεις των Pink Floyd και των Queen, που τήν συναρπάζουν και έχει γοητευθεί από τις υπέροχες φωνές των μεγάλων της τζαζ.
Τα επόμενα χρόνια θα πιάσει το μικρόφωνο και θα τραγουδήσει στο πλευρό γνωστών καλλιτεχνών. Μέχρι που κάποια μέρα του 1998, περίοδο που εργαζόταν σε νυχτερινό κέντρο με την Άννα Βίσση, θα έρθει η πρόταση από τους «Μπλε» να γίνει η βασική τους τραγουδίστρια. Ήταν η εποχή που το συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη είχε γίνει ήδη πολύ γνωστό, είχε ξεμείνει όμως από φωνή καθώς η Θεοδοσία Τσάτσου είχε φύγει από τους κόλπους του προκειμένου να ακολουθήσει προσωπική μουσική διαδρομή. Η Τζώρτζια Κεφαλά λοιπόν κλήθηκε να αναλάβει ένα μεγάλο ρίσκο καθώς οι συγκρίσεις θα ήταν αναπόφευκτες.
Το πήρε το ρίσκο της, και ορθώς όπως πολύ σύντομα αποδείχτηκε, καθώς κατάφερε να ενσωματωθεί στο γκρουπ και να κερδίσει το κοινό με τη βαρύτονη – ροκ φωνή της αλλά και την δυναμική, θεατρική και ανατρεπτική σκηνική της παρουσία. Μισοξυρισμένο κεφάλι, τατουάζ, μαλλί μοϊκάνα, αλυσίδες, σκισμένα παντελόνια συνδυασμένα με λιτά T- Shirt αποτελούσαν τα βασικά στοιχεία του στυλ της το οποίο παρέμενε αναλλοίωτο με το πέρασμα του χρόνου. Ένα στυλ το οποίο, όπως έχει η ίδια εξομολογηθεί, δεν είναι επιτηδευμένο, δεν αποτελεί μέρος κάποιου ρόλου, ούτε στοχεύει στον εντυπωσιασμό, αντανακλά, απλώς, αυτά που η ίδια νιώθει.
Τι την οδήγησε στην πολική
Παρότι έντονα κοινωνικά ευαισθητοποιημένη και δυναμικά παρούσα σε συλλογικές διεκδικήσεις, η Τζώρτζια Κεφαλά, δεν είχε σκεφτεί ποτέ να ασχοληθεί ενεργά με την πολιτική. Ήταν ένα τραγικό γεγονός, ο θάνατος του 21 ετών βαφτισιμιού της, μετά από ατύχημα που είχε, πέρσι, στα Τζουμέρκα, όπου είχε πάει για σκι, που ξύπνησε μέσα της την επιθυμία να αναλάβει δράση. Η ίδια, τότε, είχε απευθύνει ένα δριμύ κατηγορώ προς τις υπηρεσίες διάσωσης, χρεώνοντας την απώλεια του νεαρού σε καθυστερήσεις, λάθη και παραλείψεις.
Τη σύνδεση του τραγικού αυτού περιστατικού με την κάθοδό της στην πολιτική είχε επισημάνει, άλλωστε, με ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα: «Έχω κάτι να σας πω. Αποφάσισα, επειδή κουράστηκα και έχω ζήσει πάρα πολλά πράγματα τα τελευταία 3-4 χρόνια που αφορούν στη ζωή των καλλιτεχνών, στη ζωή του βαφτισιμιού μου που ”έφυγε” από παραλείψεις και ασυνεννοησίες… όλη αυτή η ανημπόρια να λειτουργήσουν απλά πράγματα και όλη αυτή η μοιρολατρία… ακόμα κι αυτό με έχει κουράσει πάρα πολύ. Οπότε αποφάσισα, φίλοι μου, να δράσω και να ενωθώ με ένα άλλο κορίτσι που μου λένε ότι μου μοιάζει λίγο ενεργειακά… πάντως βρίσκω ότι είναι ένας άνθρωπος πολύ γλυκός, πολύ συνεπής, που τηρεί τον λόγο του, που έχει πάρα πολύ διάθεση να παλέψει για τους άλλους. Αυτός ο άνθρωπος είναι η Ζωή Κωνσταντοπούλου».
Η συνάντησή της με την Πρόεδρο της «Πλεύσης Ελευθερίας» ήταν τυχαία. Βρέθηκαν σε μια γνωστή μουσική σκηνή της Αθήνας όπου η Τζώρτζια έδινε συναυλία. Αντάλλαξαν κάποιες κουβέντες, λίγα βλέμματα και μερικά χαμόγελα. Η χημεία τους έδεσε. Και κάπως έτσι η Τζώρτζια Κεφαλά βρέθηκε από τη σκηνή στα έδρανα της Βουλής.